Házirend

St. Kristóf panzió Eger, Arany János utca 1.

Kedves Vendégeink!

Házirendünk célja, hogy biztosítani tudjuk vendégeink biztonságát, pihenésük zavartalanságát. Ennek érdekében kérjük, olvassák el és kövessék a normákat! A szállás elfoglalásakor a házirend megismerését és elfogadását feltételezzük.

Vendégházunkban csak azok a vendégek tartózkodhatnak, akik a házirendben leírtakat magukra és hozzátartozóikra nézve kötelezően elfogadják és betartják!

  1. Be-és kijelentkezés
  • Bejelentkezés az érkezés napján:12.00 -18.00
  • Kijelentkezés az elutazás napján: 7.00-10.00 Érkezéskor és az elutazás időpontjában a tulajdonos, vagy alkalmazottja a helyszínen a vendégek rendelkezésére áll.

A szállásdíj és az idegenforgalmi adó fizetése a megérkezéskor történik. Ha valami miatt az Ön által előre lefoglalt időszak vége előtt távozik a szállásról, nem áll módunkban a pénzt visszafizetni.

A vendégek megkapják a panzió bejárati kulcsát, valamint a szobakulcsot a regisztrációt követően.

  1. Bejelentkezés

A regisztráció:

- Személyi igazolvány vagy útlevél szükséges.

A személyazonosító okirat, illetve az útlevél bemutatása, átadása és beolvasása jogszabály alapján történik és a 18 évet betöltött vendégek esetében kötelező (az elektronikus beazonosításra jogszabály* kötelezi a szálláshelyet).

  1. Kijelentkezés

A távozás napján a vendég a szobát poggyászával együtt és a parkolót is 10.00 óráig köteles elhagyni, és a bejelentkezéskor kapott kulcsokat, tv távirányítót leadni.

Későbbi távozás esetén a szálláshely felárat számíthat fel.

A vendég az igénybe vett szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szálláshelyről való végleges távozása előtt köteles kiegyenlíteni.

Fizetés nélküli távozás rendőrségi feljelentést, peres eljárást von maga után.

A vendégházban csak az előre bejelentett (név, lakcím, nemzetiség) vendégek tartózkodhatnak. A vendég a látogatója magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – felelősséggel tartozik. A látogató által a vendégnek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálláshely nem vállal.

A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég a szálláshely szobáiban nem tartózkodhat.

*A digitális okmányolvasók használatát és az adatok továbbítását 2021. szeptember 1-jétől kötelező protokollként rendelte el a 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról

  1. Szálláshelyen lévő eszközök, berendezések használata, balesetvédelem

A vendégek kötelesek a szálláshely eszközeit, berendezéseit saját felelősségre, a balesetvédelmi szabályok betartásával használni.

A gyermekjátékokat csak szülői felügyelet mellett lehet használni!

A szálláshely berendezései, felszerelései a szálláshely területéről kizárólag a tulajdonos előzetes engedélyével vihető el!

A szálláshely bármely eszközének, berendezésének meghibásodását a vendég köteles haladéktalanul bejelenteni (mail, telefon, sms). A vendég nem jogosult a hibát saját maga kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért, balesetért a szálláshely felelősséget nem vállal.

  1. Wifi használat

Vendégházunkban wifi rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes. A wifi csatlakozás jelszava ki van függesztve. Az internetszolgáltatás folyamatos, egyenletes működését és elérhetőségét a szálláshely nem garantálhatja, ez a felelősség a szolgáltatót terheli.

A wifi használata során vagy következtében a vendég készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a szálláshely nem vállal felelősséget. A szolgáltatást a vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.

  1. Klímahasználat:

A klímák használata térítésmentesen lehetséges.

A klímakészülékek folyamatos, napközbeni használatát szíveskedjenek mellőzni – ebben az esetben a készüléket távműködtetéssel kikapcsoljuk, illetve extra díjat számolhatunk fel.

  1. Biztonság

A panzió recepcióján, valamint a külső bejárati részen a vendégek és a szálláshely vagyon- és személybiztonsága érdekében zártláncú kamerarendszert üzemeltetünk, amely folyamatosan készít és rögzít külső felvételeket illetve tárolja az adatvédelmi szabályok betartásával.

Tűzoltó készülék – az étkezőben, illetve a recepció mögött van elhelyezve. Tűz esetén a vendég köteles az épületet haladéktalanul elhagyni és riasztani a szállásadót.

  1. Távozáskor minden esetben csukják be a panzió bejárati ajtaját!

A szobákban tilos engedély nélkül saját tulajdonú vasalót, vízforralót, kávéfőzőt és egyéb, a megszokott utazási szükségletek közé nem tartozó elektromos készüléket használni.

  1. A szálláshely területére be nem vihető dolgok

A szálláshely az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:

  • a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, anyagnak minősített anyagok, tárgyak,
  • a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
  • tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
  • hulladék, környezetre, egészségre ártalmas anyag,
  • pszichotrop anyagok.

Ha a vendég a szálláshely előzetes írásbeli engedélye nélkül tiltott dolgot visz be a szálláshely területére, azt a szálláshely a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja és az ebből keletkezett károkért felelősséget nem vállal.

A ház teljes területén, zárt helyiségeiben, közösségi területein – a dohányzásra kijelölt helyek kivételével – tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata.

A szálláshely alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálláshely területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a házirend normáinak betartására. A vendég, illetve a szálláshely területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálláshely területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálláshelyet az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálláshely jogosult a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését követelni.

  1. A szállásadó belépése a szobákba

Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálláshely a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálláshely telefonhívására nem reagál, úgy a szálláshely munkatársai jogosultak bemenni a szobába.

  1. Takarítás

A szobákat, és az apartmant tisztán, kitakarítva, fertőtlenítve adjuk át. Panziónkban naponta takarítunk. 3 naponta törölköző cserét biztosítunk, igény esetén térítés ellenében naponta. Ágynemű cserét hetente 2x, igény esetén térítés ellenében, naponta végezzük.

Ennek időpontját egyeztetjük Önökkel.

  1. Mosás, vasalás

Kérésre vasalót és vasalódeszkát biztosítunk. A szálláshely mosást, vasalást külön térítés ellenében vállal.

A vendég külön kérésére megszervezzük a vendég ruházatának mosását, vasalását, vegytisztítását, azonban a mosást stb. végző vállalkozás munkájáért felelősséget nem vállalhatunk.                                                                                     

  1. Parkolás

A vendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a panzió előtt közterületen. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A vendég az általa másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartozik.

A parkoló területén nem lehet a gépjárművön nagyobb szerelést, karbantartást végezni. Kisebb javítás, karbantartás megengedett mindaddig, míg a terület tisztasága nem veszélyeztetett.

  1. A vendég betegsége

Amennyiben a vendég a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálláshely orvosi segítséget ajánl fel. A vendég a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a szálláshely alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálláshely kizárja. **

A vendég fertőző betegsége esetén a szálláshely jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szálláshely szerződést. Ebben az esetben a vendég a szálláshely felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szálláshelyet poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. *

  1. Rendellenes magatartás

A vendégek nyugalma érdekében a szálláshely területén 22:00 – 08.00 óra között – kivéve a szálláshely által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, programra kerül sor – tilos a hangoskodás, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás stb. A vendégek a közös helyiséget legkésőbb 20.00-ig használhatják.

A szálláshely területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; zaklatásnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.

A szálláshely munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. A harmadik figyelmeztetés után a szálláshely jogosult a szálláshely szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szálláshely visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.

A szálláshely nem vállal felelősséget a vendégek okozta zavaró magatartás miatti sérelmekért.

  1. Talált tárgyak

A talált tárgyakat a tulajdonosnál lehet leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket azonnal megsemmisítjük. A tárolható tárgyakat 3 hónapig őrizzük. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírása ellenében veheti át azt. A talált tárgyakat nem postázzuk!

  1. A szálláshely kártérítési felelőssége

A szálláshely a készpénz, értékpapír, értéktárgy esetében kártérítési felelősséget nem vállal. Felhívjuk a vendégek figyelmét, hogy készpénzét, értéktárgyát, értékpapírját kellő körültekintéssel kezeljék.

A vendég egyéb bevitt dolgaiban keletkezett károkért a szálláshely csak akkor tartozik felelősséggel, ha a káresemény (kivéve a betörést, lopást) a vendég által kizárólagosan használt helyiségekben és a szálláshely gondatlanságából következik be.

Az így keletkezett kárért a szálláshely legfeljebb a vendég által fizetett egy napi szobaár kétszereséig köteles helytállni.

Mentesül a szálláshely a kártérítési kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kár a vendégek és az alkalmazottak körén kívüli elháríthatatlan ok miatt következett be, vagy a kárt a vendég maga okozta.

** Fertőző betegség esetén a szálláshely a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek* megfelelően köteles eljárni. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálláshely orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.

A vendég a szálláshely berendezéseit, szolgáltatásait rendeltetés-szerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való a szálláshely nem vállal felelősséget.

A szállásadónak nem áll módjában felelősséget vállalni és kártérítést fizetni az önhibáján kívül történt eseményekből eredő károkért (pl. természeti csapás, jégeső, tűz, áramszünet, parkolóban keletkezett sérülések stb.).

  1. Adatvédelem

A vendég tudomásul veszi, hogy a szálláshely jogszabály rendelkezése alapján köteles a megkereső hatóság részére a vendég megkeresésben kért személyes adatait kiadni, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak. A jogszabályon, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a szálláshely nem emelhet kifogást.

A házirend normáinak betartása minden vendég érdeke, hiszen az Ön nyugalmát, biztonságát is így tudjuk garantálni.

Kérjük, hogy ha bármilyen észrevétele, panasza, a tisztasággal, a szolgáltatásaink minőségével, a berendezésekkel kapcsolatban – lehetőleg azonnal, az ittléte alatt jelezze azt személyesen, vagy a nonstop telefonszámon!

Az utólag reklamált problémákat nem tudjuk figyelembe venni. Az Ön érdeke is az, hogy mielőbb elhárítsuk a zavartalan pihenését, komfortját akadályozó tényezőket!

                                               Kellemes pihenést kívánunk!