Házirend

Kedves Vendégeink!

Házirendünk célja, hogy biztosítani tudjuk vendégeink biztonságát, pihenésük zavartalanságát. Ennek érdekében kérjük, olvassák el és kövessék a normákat! A szállás elfoglalásakor a házirend megismerését és elfogadását feltételezzük.

Panziónkban csak azok a vendégek tartózkodhatnak, akik a házirendben leírtakat magukra és hozzátartozóikra nézve kötelezően elfogadják és betartják!

Be-és kijelentkezés

  • Bejelentkezés az érkezés napján hétköznap, és szombaton: 12.00 -18.00,    vasárnap: 12.00-15.00.  A bejelentkezési, időn túl is gördülékenyen biztosítjuk a bejutást, a panzióba.
  • Kijelentkezés az elutazás napján: 10.00-ig.

A szállásdíj és az idegenforgalmi adó fizetése a megérkezéskor történik. Ha valami miatt az Ön által előre lefoglalt időszak vége előtt távozik a szállásról, nem áll módunkban a pénzt visszafizetni.

A vendégek megkapják a panzió bejárati kulcsát, valamint a szobakulcsot a regisztrációt követően.

 

Bejelentkezés

A regisztráció:

- Személyi igazolvány, vagy jogosítvány, vagy útlevél szükséges.

A személyazonosító okirat, illetve az útlevél bemutatása, átadása és beolvasása jogszabály alapján történik és a 18 évet betöltött vendégek esetében kötelező (az elektronikus beazonosításra jogszabály* kötelezi a szálláshelyet).

Felhívjuk szíves vendégeink figyelmét, hogy a szálláshelyen nem áll módunkban elszállásolni olyan személyeket, akik megérkezésükkor alkohol vagy bódító szer hatása alatt állnak.

Kijelentkezés

A távozás napján a vendég a szobát poggyászával együtt és a parkolót is 10.00 óráig köteles elhagyni, és a bejelentkezéskor kapott kulcsokat, tv távirányítót leadni.

Későbbi távozás esetén a szálláshely felárat számíthat fel.

A vendég az igénybe vett szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szálláshelyről való végleges távozása előtt köteles kiegyenlíteni.

Fizetés nélküli távozás rendőrségi feljelentést, peres eljárást von maga után.

A panzióban csak az előre bejelentett (név, lakcím, nemzetiség) vendégek tartózkodhatnak. A vendég a látogatója magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – felelősséggel tartozik. A látogató által a vendégnek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálláshely nem vállal.

A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég a szálláshely szobáiban nem tartózkodhat.

 

*A digitális okmányolvasók használatát és az adatok továbbítását 2021. szeptember 1-jétől kötelező protokollként rendelte el a 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról.

Szálláshelyen lévő eszközök, berendezések használata, balesetvédelem

A vendégek kötelesek a szálláshely eszközeit, berendezéseit saját felelősségre, a balesetvédelmi szabályok betartásával használni.

A gyermekjátékokat csak szülői felügyelet mellett lehet használni!

A szálláshely berendezései, felszerelései a szálláshely területéről kizárólag a tulajdonos előzetes engedélyével vihető el!

A szálláshely bármely eszközének, berendezésének meghibásodását a vendég köteles haladéktalanul bejelenteni (mail, telefon, sms). A vendég nem jogosult a hibát saját maga kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért, balesetért a szálláshely felelősséget nem vállal.

Wifi használat

Panziónkban wifi rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes. A wifi csatlakozás jelszava: Arany001. Az internetszolgáltatás folyamatos, egyenletes működését és elérhetőségét a szálláshely nem garantálhatja, ez a felelősség a szolgáltatót terheli.

A wifi használata során vagy következtében a vendég készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a szálláshely nem vállal felelősséget. A szolgáltatást a vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.

Klímahasználat:

A klímák használata térítésmentesen lehetséges.

A klímakészülékek folyamatos, napközbeni használatát szíveskedjenek mellőzni – ebben az esetben a készüléket távműködtetéssel kikapcsoljuk, illetve extra díjat számolhatunk fel.

Biztonság

A panzió recepcióján, valamint a külső bejárati részen a vendégek és a szálláshely vagyon- és személybiztonsága érdekében zártláncú kamerarendszert üzemeltetünk, amely folyamatosan készít és rögzít külső felvételeket illetve tárolja az adatvédelmi szabályok betartásával.

Tűzoltó készülék – az étkezőben, illetve a recepció mögött van elhelyezve. Tűz esetén a vendég köteles az épületet haladéktalanul elhagyni és riasztani a szállásadót.

Távozáskor minden esetben csukják be a panzió bejárati ajtaját!

A szobákban tilos engedély nélkül saját tulajdonú vasalót, vízforralót, kávéfőzőt és egyéb, a megszokott utazási szükségletek közé nem tartozó elektromos készüléket használni.

A szálláshely területére be nem vihető dolgok

A szálláshely az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:

  • a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, anyagnak minősített anyagok, tárgyak,
  • a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
  • tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
  • hulladék, környezetre, egészségre ártalmas anyag,
  • pszichotrop anyagok.

Ha a vendég a szálláshely előzetes írásbeli engedélye nélkül tiltott dolgot visz be a szálláshely területére, azt a szálláshely a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja és az ebből keletkezett károkért felelősséget nem vállal.

A ház teljes területén, zárt helyiségeiben, közösségi területein – a dohányzásra kijelölt helyek kivételével – tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata. Ennek megsértése azonnali kiutasítással jár.

A szálláshely alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálláshely területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a házirend normáinak betartására. A vendég, illetve a szálláshely területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálláshely területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálláshelyet az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálláshely jogosult a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését követelni.

A szállásadó belépése a szobákba

Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálláshely a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálláshely telefonhívására nem reagál, úgy a szálláshely munkatársai jogosultak bemenni a szobába.

Takarítás

A szobákat, és az apartmant tisztán, kitakarítva, fertőtlenítve adjuk át. Panziónkban naponta takarítunk. 3 naponta törölköző cserét biztosítunk, igény esetén térítés ellenében naponta. Ágynemű cserét hetente 2x, igény esetén térítés ellenében, naponta végezzük.

Ennek időpontját egyeztetjük Önökkel.

Parkolás

A vendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a panzió előtt, vagy kizárólag az Arany János utcában, közterületen. Felhívjuk figyelmüket, hogy a panzió tulajdonosa és dolgozói nem vállalnak felelősséget abban az esetben, ha a vendég fizető parkolóövezetben hagyja járművét, és emiatt bírságot kap. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A vendég az általa másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartozik.

A parkoló területén nem lehet a gépjárművön nagyobb szerelést, karbantartást végezni. Kisebb javítás, karbantartás megengedett mindaddig, míg a terület tisztasága nem veszélyeztetett.

A vendég betegsége

Amennyiben a vendég a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálláshely orvosi segítséget ajánl fel. A vendég a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a szálláshely alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálláshely kizárja. **

A vendég fertőző betegsége esetén a szálláshely jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szálláshely szerződést. Ebben az esetben a vendég a szálláshely felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szálláshelyet poggyászaival együtt saját költségén elhagyni.

Rendellenes magatartás

A vendégek nyugalma érdekében a szálláshely területén 22:00 – 08.00 óra között – kivéve a szálláshely által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, programra kerül sor – tilos a hangoskodás, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás stb. A vendégek a közös helyiséget legkésőbb 20.00-ig használhatják.

A szálláshely területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; zaklatásnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére. Ha bejelentkezéskor a vendég láthatóan alkohol, vagy kábítószer hatása alatt áll, a szálláshely munkatársa jogosult megtagadni a belépést a panzió területére.

A szálláshely munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. Az első figyelmeztetés után a szálláshely jogosult a szálláshely szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szálláshely visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.

A szálláshely nem vállal felelősséget a vendégek okozta zavaró magatartás miatti sérelmekért.

 

Talált tárgyak

A talált tárgyakat a tulajdonosnál lehet leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket azonnal megsemmisítjük. A tárolható tárgyakat 1 hétig őrizzük. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírása ellenében veheti át azt. A talált tárgyakat nem postázzuk!

A szálláshely kártérítési felelőssége

A szálláshely a készpénz, értékpapír, értéktárgy esetében kártérítési felelősséget nem vállal. Felhívjuk a vendégek figyelmét, hogy készpénzét, értéktárgyát, értékpapírját kellő körültekintéssel kezeljék.

A vendég egyéb bevitt dolgaiban keletkezett károkért a szálláshely csak akkor tartozik felelősséggel, ha a káresemény (kivéve a betörést, lopást) a vendég által kizárólagosan használt helyiségekben és a szálláshely gondatlanságából következik be.

Az így keletkezett kárért a szálláshely legfeljebb a vendég által fizetett egy napi szobaár kétszereséig köteles helytállni.

Mentesül a szálláshely a kártérítési kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kár a vendégek és az alkalmazottak körén kívüli elháríthatatlan ok miatt következett be, vagy a kárt a vendég maga okozta.

A vendég a szálláshely berendezéseit, szolgáltatásait rendeltetés-szerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való a szálláshely nem vállal felelősséget.

A szállásadónak nem áll módjában felelősséget vállalni és kártérítést fizetni az önhibáján kívül történt eseményekből eredő károkért (pl. természeti csapás, jégeső, tűz, áramszünet, parkolóban keletkezett sérülések stb.).

 

 

** Fertőző betegség esetén a szálláshely a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek* megfelelően köteles eljárni. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálláshely orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.

 

 

Adatvédelem

A vendég tudomásul veszi, hogy a szálláshely jogszabály rendelkezése alapján köteles a megkereső hatóság részére a vendég megkeresésben kért személyes adatait kiadni, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak. A jogszabályon, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a szálláshely nem emelhet kifogást.

A házirend normáinak betartása minden vendég érdeke, hiszen az Ön nyugalmát, biztonságát is így tudjuk garantálni.

Kérjük, hogy ha bármilyen észrevétele, panasza, a tisztasággal, a szolgáltatásaink minőségével, a berendezésekkel kapcsolatban – lehetőleg azonnal, az ittléte alatt jelezze azt személyesen, vagy a nonstop telefonszámon!

Az Ön érdeke is az, hogy mielőbb elhárítsuk a zavartalan pihenését, komfortját akadályozó tényezőket!

                               

Kellemes pihenést kívánunk!